انتخاب میکروفن – راهنمای جامع خرید یک سیستم صوت حرفه ای (قسمت دوم)
میکروفن ها به سه طریق طبقه بندی می شوند: ۱- بر اساس امپدانس ۲- بر اساس نوع ساختار مبدل یا المان آنها ۳- بر اساس طرح یا الگوی دریافت امواج صدا

میکروفن ها به دو دسته امپدانس بالا یا پایین طبقه بندی می شوند هرچه امپدانس میکروفن بالاتر باشد (بالاتر از ۱۰۰۰ اهم) نمی توان کابل اتصال آنرا بلندتر از ۵ متر گرفت. افزایش طول کابل در میکروفن های با امپدانس بالا بشدت روی کیفیت سیگنال دریافتی تأثیر خواهد گذاشت.

تقریباً همه سیستم های ایجاد صوت نیاز به میکروفن دارند. میکروفن های داینامیک (مبدل: سیم پیچ متحرک) بادوام، قابل اعتماد، ارزان و مناسب اجرای زنده و پر تحرک هستند.
میکروفن های کندانسر (مبدل : تغییر وضعیت صفحات خازن) برای دستیابی به طیف گسترده ای از سیگنال ها با حساسیت بالا ساخته شده اند و معمولاً برای ضبط های استودیویی و همچنین اجراهای زنده حرفه ای بکار برده می شوند. برای به حداقل رساندن تأثیر فیدبک محیط در کار، شما نیاز به میکروفن های تک جهته (unidirectional) برای سخنران یا خواننده خواهید داشت. میکروفن های تک جهته شامل: کاردیود، هایپر کاردیود و سوپر کاردیود می باشد که هر کدام نسبت به دیگری الگوی تک جهته بیشتری دارند.

جهت دریافت میکروفون
اگر شما تصمیم به استفاده از میکروفن های کندانسر در سیستم خود را دارید احتمالاً نیاز به فانتوم پاور (Phantom Power) محرک خارجی خواهید داشت، این بدان معناست که انرژی مورد نیاز برای راه اندازی میکروفن از یک منبع خارجی مانند میکسر یا پری امپ (Preamp) یا دستگاه فانتوم پاور جداگانه یا باطری های داخلی از طریق کابل میکروفن تحویل میکروفن گردد.

میکروفن سیم دار یا بی سیم؟

انواع میکروفون بی سیم
از خود بپرسید که چه میزان امکان حرکت روی صحنه احتیاج دارید و آیا نیازی به مشارکت مخاطبان در اجرای خود دارید؟ اگر جواب مثبت است شما احتمالاً نیاز به میکروفن های بی سیم خواهید داشت. مقالات تخصصی بیشتر در زمینه میکروفون از طریق وب سایت رکوردینگ در دسترس شما قرار خواهد گرفت. میکروفن های بیسیم بصورت دستی یا یقه ای یا هد میک تولید می گردند. میکروفن های دستی در اجراهای زنده و سخنرانی ها کاربرد دارند چرا که در اجرای زنده القای حس اجرا و حرکات مختلف با میکروفن و نیز دور و نزدیک کردن آن برای ایجاد بلندی و کوتاهی صدا استفاده می شود در کارهایی که تحرک زیاد لازم دارد از هدمیک ها استفاده می شود. در برنامه های زنده تلویزیونی برای دست و پا گیر نبودن میکروفن از نوع یقه ای بیشتر استفاده می شود. در غیر اینصورت میکروفن های سیمی مقرون به صرفه تر هستند و همچنین می توانید به تعداد دلخواه از آنها را (بر اساس امکانات میکسر) به میکسر وصل و بدون نگرانی از تداخل امواج سیستم های موجود در محیط از آن استفاده نمائید.

از کلیه عزیزان درخواست می شود با احترام و رعایت قانون “حق مؤلف” یا “کپی رایت” ، تنها با ذکر منبع اقدام به انتشار مطالب این وب سایت نمائید.


>>>قبلی — قسمت اول : معرفی سیستم

<<<بعدی — قسمت سوم : انتخاب میکسر صوتی

اینستاگرام رکوردینگ

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب (6 رأی داده شده, میانگین: 4٫50 از 5)
نوشته شده توسط: کاوه منوچهریان در تاریخ: ۳ - اسفند - ۱۳۹۰

۴ دیدگاه تا کنون

  1. YGHL می‌گه:

    سلام آقا امید من این بلند گو ها رو دارم نمیدونم چطوری سیم کشی کنم آیا تیوتر نیاز داره یا نه ؟ روش وصل کردن که صدای بیس و زیر رو قشنگ بهم بده بلد نیستم پول هم نمیتونم خرج کنم ./
    ۱٫ بلند گوی شماره یک با تیوتر است-۴۵ awts max power- 30 wats rms-60hz-20000hz ساخت کره شرکت goldsky

    ۲٫ بلندگوه شماره ۲ woofer 50 watts max power — 8 اهم امپدانس ووفر ۴ اینچ

    ۳٫ بلند گو شماره ۳ رودستار ۳۰۰watts -4hm-

    یک عدد تیوتر هم اگه لازم باشه مثل این بزارم

    • مدیریت می‌گه:

      سلام دوست عزیز
      اول اینکه اینجا کسی با نام امید مقاله نمی نویسه.
      دوم هم این بلندگو ها رو می خواید به چی وصل کنید.

  2. با سلام و وقت بخیز؛
    مطالب سودمندی دارید. سپاسگذارم. لطفاً در مورد پاور میکسر d&d – مدل ojp3700 – مطلب بنویسید. برای یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۳۰ نفر. می خواهیم بخریم. ممنون میشم اگه راهنمایی بکنید. بعضیا می گن این میکسر، میکسر مناسبی برامون نیست و یه میکسر ناشناخته است.
    با تشکر

    • مدیریت می‌گه:

      سلام
      اولین نکته در انتخاب پاور میکسر شناخت نیازهای شما و تجهیزاتی است که در حال حاضر در اختیار دارید مطابقت نیازهایتان با خصوصیات هر دستگاه است که می تواند شما را در انتخاب صحیح پاور میکسر کمک کند در پیامی که فرستادید از بلندگوهایی که در سالن استفاده شده و سطح برنامه هاتون صحبت نکردید. سالن آمفی تئاتر می تواند متعلق به یک شرکت یا دانشگاه معمولی باشد یا یک ارگان دولتی بزرگ یا دانشگاه معروف! مثلا وقتی به من بگن یه سیستم برای آمفی تئاتر دانشگاه آزاد یک شهرستان کوچک پیشنهاد کنم خیلی متفاوت از سیستمی خواهد بود که برای سالن فارابی دانشکده هنر تهران پیشنهاد خواهم کرد. در مورد D&D که محصول جناب آقای شفیع هست بدون هیچ تردیدی رنج متوسط به حساب می آیند و برای کاربردهای متوسط قابل قبول می باشند. محصولاتی که بعد از آزمون و خطاها و سنجش بازار ایران توسط آقای شفیع وارد و عرضه می شوند و از نظر کیفیتی نسبت به سایر محصولات متوسط موجود در بازار بهتر می باشد.

پاسخ دادن



  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
تبلغات در رکوردینگ : شرکت های فعال در زمینه تجهیزات صوت و تصویر و سیستم های نظارتی می توانند جهت تبلیغ خدمات و محصولات خود در وب سایت رکوردینگ با ما تماس حاصل فرمایند

Simple measures into

Simple measures into creating a fiscal essay.7 excellent reasons to ...

Requirement for acqu

Requirement for acquiring the greatest essay composing support.Making a Successful ...

How to write an essa

How to write an essay: its scheme and writing tips ...

Greetings

This is my first post

The learners further

First, let's have a gander at some accurate ECPE exam ...

* پیشنهاد ما

  • فروش تجهیزات صوت و مدار بسته
  • فروش سیستم صوت هیئتی محرم
  • فروش دوربین مداربسته dvr دزدگیر
  • فروش باند بلندگو میکروفن پاور میکسر